fredag 13 april 2012

Gurka och majs

har jag sått idag. Gurkan ska jag naturligtvis ha i växthuset, men jag vet inte riktigt var jag ska plantera majsen sen... Gissar att de vill vara vid en varm vägg och det har vi 2 som kan fungera.
Tog en kik på mina chiliplantor och några har blivit riktigt höga och har fått knopp och blommor. Lite för höga för att jag ska vara "nöjd". Antar att de fått lite för lite med sol. Mina "2011:or" är lite mindre och buskigare, men Jalastar och Jamaican bell är långa och rangliga. Till viss del beror det nog på sorten att de inte buskar till sig eftersom det är sån skillnad, men jag skulle nog ha toppat... Kanske ska testa att toppa en planta av varje?

Nu väntar jag på att maten ska bli färdig, dricka upp mitt vinglas sen är det snart dax för sängen, ska nämligen jobba i morgon.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar