söndag 8 april 2012

Påskpromenad

I går lördag gick jag, Frasse och syster med barn Brattfors traditionella påskpromenad. En massa påskkärringar och påskgubbar var med! Bjuder här på en bild på en av mina systrar och en kusin :-)


Det var en kall promenad... som det ofta är. Fast det var uppehåll och DET får vi ju vara glada för! Kom flera utklädda barn hem till mamma och pappa, slängde in ett påskbrev och fick lite godis.



Idag tog jag och mamma en skogspromenad med hundarna upp "på hôjda". Det var bra väder för en sån promenad. Lagom varmt. Det går uppåt hela tiden (i alla fall tills vi nått toppen ;-)) så jag var glad för att jag tränat. Orkade hålla mammas tempo trots att hon hade stavar. Det har avverkats en del där uppe så man såg vida omkring.
Sjöarna Lungen och Kalven

 


Jag trodde det skulle vara blött på "vägen", men det var det inte. Kanske för att det varit kalla nätter och fortfarande fruset i marken.

Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar