onsdag 5 februari 2014

Skön bioeftermiddag!

Igår hörde syrran av sig och frågade om jag ville gå på bio idag. Jag var inte sen att hänga på och vi bestämde oss för tidig bio,och för lite mat innan och bokade biljetter till Hundraåringen.
Vi träffades på stan för att hämta ut biljetterna och sen gick vi till Söta grodan och åt. Lite snabb shopping han vi också med innan det var dax att krypa in i biomörkret. Hundraåringen var jättebra men att min stolgranne (inte syrran) luktade inpyrd cigarettrök förtog lite av upplevelsen. Sen var förstås boken bättre än filmen, men tycker ändå att de har fått till filmen bra! Robert Gustavsson gör en underbar hundraåring!



Föresten! Min balkong är klar! Hade planterat att sy gardiner, tvätta fönster och flytta ut lite grejer på balkongen på lördag. Sen kom lite annat i vägen....som jobb... Vi har haft en jäklig höst på jobbet. Kändes som om november och december bara bestod av arbete, mycket övertid blev det. Var jätteglad att jag fixat de flesta julklapparna redan i oktober på Ullared. Trots all övertid så släpar det lite. Min förhoppning är att kunna minska lite på det "släpet" under lördagen. Är alltid jobbigt att jobba övertid men jag tror ändå att jag tjänar på det och mår bättre till veckan när jag ser att min "posthög" har minskat.

Här kommer en bild på gardintyget:
Foto: Igår, innan jag var iväg på lite festligheter, var jag in på Värmlands hemslöjdsbutik och köpte fint gardintyg. Kommer bli finnemang i köksfönstret!
Jag är egentligen ingen "blommig" person, men det här tyget gillar jag verkligen. Dyrt som skam var det, så jag får hålla tungan i rätt mun när jag ska dela tyget för att få två längder!

God natt!
//Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar