söndag 16 februari 2014

Och så var den helgen slut!

Hej!

Igår var jag och en kompis på Vin och delimässan här i Karlstad. Mycket god drycker och små matbitar smakades det på. Det godaste är nog ändå den alkoholstinna glassen från Grythyttan :-) Vi hade mycket trevligt i alla fall!

Efter mässan tog jag det lugnt eftersom jag kände av en begynnande förkylning och den förkylningen har hållit mig och min lille Frasseman i soffan idag. Bara avbrott för några promenader och lite matlagning. Allt för att vara någorlunda frisk i morgon när det är jobb igen.

Tog en kik på min odling idag och konstaterade att jag nog får köpa nya gurkfrön.... Det var för varmt och för lite ljus så de har blivit väääldigt långa och nu börjar hjärtbladen torka in. Ska ta en koll under veckan för att se om de går att rädda, annars blir det att göra om....

I torsdags lämnades min lille jycke in för klippning. Det behövdes verkligen! Han hade inte varit hos frissan på ca 5 månader mot normalt ca var 3:dje månad. 

Här kommer både en före- och en efterbild :-)


Eftersom han var så "pälsrik" orkade jag nog inte hålla honom torr och ren under magen så nu har jag upptäckt att han har kliande utslag på magen och ena insida lår. Så nu är det tratt som gäller så han i alla fall inte kan slicka bort hydrokortisonsalvan som jag smörjer på varje kväll. Bättre har det blivit, men det är inte bra. Blir det inte ännu bättre inom någon dag blir det ett veterinärbesök, å det är inte billigt....

Nu ska jag titta färdigt på Så ska det låta och sen dröjer det inte förrän jag nattar kudden!

Ha det gott!/Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar