torsdag 6 februari 2014

Förslag på balkongmöbler sökes....

Idag flexade jag hem lite tidigare och fick för första gången se min balkong i dagsljus. Är lite meck med att lära sig hur fönstren öppnas. Krävs nämligen en magnet till det... Ställde också ut planteringsbänken som jag haft i köket sedan i september eller nåt. Den ser lite ensam ut i ett hörn. I förrådet har jag ett trädgårdsbord med två stolar som jag ärvt efter mormor och morfar. De ska jag ta upp tills jag hittat de balkongmöbler jag vill ha. Har tänkt mig ett bord för 4 personer och 4 stolar. Vet inte än om jag ska ha 4 positionsstolar eller om jag ska ha två positionsstolar och två av någon variant med fast rygg, helst stapelbara.
Har googlat balkongmöbler sedan jag kom hem från träningen vid halv 8.... Finns inget som jag fastnade för.
Hade ju tänkt att vänta till hösten med att köpa möbler och då förhoppningsvis till fint reapris, men jag tror inte att jag orkar vänta så länge. Vill ju ha det fint på balkongen NU.
Har sett ett bord på IKEA som skulle kunna funka. Antingen har man båda skivorna uppfällda och man får plats 4 personer eller så har man bara ena skivan uppe och då får man bara plats 2 personer. Det är därför jag funderar på två stapelbara stolar, då kan man stapla dem och ta fram dem när det kommer besök. Fast det är klart... Positionsstolarna kan man ofta vika ihop, och då tar de mindre plats än stapelstolar... jaja, jag har ju ingen brådska!

Nu lägger jag möbelfunderingarna på hyllan och gör mig i ordning för sängen!
God natt
//Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar