tisdag 17 juli 2012

Slit och släp

4 arbetsdagar kvar till semestern och 13 dagar tills fotografen kommer och tar kort av vårt hus... Och sjukt mycket att plocka undan och att stajla!
Förstår inte riktigt hur vi ska hinna, men hinna måste vi. tur att vi har semester veckan innan i alla fall. Har bett mamma och pappa att komma hit och rensa ogräs. Eftersom det är så mycket att göra inne sker bara det mest nödvändiga utomhus. Typ klippa gräsmattan och vattna i växthuset. Men jäklar vad det växer i växthuset! Mina chilisar , både Jalastar och Jamaica bells, blir stora och fina. Tomaterna lika så. Några tomater börjar rodna :-D Gurka skördade jag för första gången i lördags. Idag plockade jag in två gurkor och har en som jag kan ta om en eller två dagar. Gôtt gôtt!

På lägenhetsfronten går det trögt! Vill ju ha en bostadsrätt men tycker det är svårt att buda när jag inte vet hur mycket jag får för huset. Ska i alla fall och titta på en i morgon som behöver renoveras lite. Har kommit fram till att det är bättre att köpa en lite skabbigare lägenhet "billigt" än att köpa en topprenoverad dyrt. Kostar inte så mycket (allt är relativt) att renovera en lägenhet. 

Idag har det inte blivit mycket gjort... Hade en kille här i morse som besiktade huset. Inget stort fel, inget som vi behöver åtgärda innan vi flyttar. Tror heller inte att det är ngt som kommer att påverka priset allt för negativt.

Nu ska jag slappa i soffan innan det är dax att krypa till kojs! Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar