söndag 5 maj 2013

Härlig söndag...

.... som har tillbringats
på balkongen. Har sol på balkongen hela dagen och det har varit i princip lä. Känner i ansiktet att jag varit ute hela dagen. Några promenader med Frasse har det blivit och faktiskt en joggingtur! Jobbade övertid i går och på hemvägen gick jag in i en sportaffär och köpte mig ett par springskor, å de var jag ju tvungen att testa i dag :-) 
Gick bättre än väntat att springa. Nu blev det ju ingen lång tur men bättre att börja försiktigt för att öka chanserna att jag fortsätter!

Förra veckan köpte jag smultron-, jordgubbs- och smulbärsplantor (heter det smulbär eller smulgubbar?) Smultron- och jordgubbsplantorna har jag planterat i en kruka men smulbärsplantorna har  jag inte fått ner i någon kruka än. Vet inte riktigt var jag vill ha dem.

Jordgubbs- och smultronplantor
Jag köpte kryddplantor också som jag har planterat i en zinkhink. Jag använder inte så mycket färska kryddor i matlagningen, har dem mest för att det luktar gott. 

Kryddhink
Två sorters tomater och en sort gurka blev också inhandlad. Har dessutom sått en sort gurka själv, men det är nog i senaste laget för att det ska bli frukt på de plantorna.

Två sorters tomater och en sorts gurka

Min övervintrade chili har fått massor med blommor! Nu hoppas jag bara att jag kommer ihåg att vattna chilin ordentligt (lagom :-)) så att blommorna överlever och kan sätta frukt. I så fall dröjer det inte förrän jag kan plocka färska chilisar att krydda maten med!

Chiliblommor
Frassemannen har varit med på balkongen hela dagen! Han har ibland legat i solen, ibland i skugga och ibland någonstans mittemellan :-) Han har i alla fall tyckt att det varit skönt!
Frasse trivs också på balkongen

 Veckan som kommer hoppas jag mycket på, i alla fall vad det gäller vila :-) Är ju en "kortvecka" med två halvdagar och en ledig dag. Har varit så trött de sista veckorna och behöver verkligen få sova. Idag låg jag kvar i sängen till kl var 9, så länge har jag inte legat kvar på säkert en par tre månader. Även om jag inte sov hela tiden, vaknade första gången strax efter 6, så var det skönt att klara av att ligga kvar.

Nu ska jag göra i ordning mig och Frasse för morgondagen då jag ska till jobbet och Frasse ska till dagis.

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar